Що потрібно знати водіям, щоб не потрапити у сніговий полон


Опубликованно 02.03.2018 16:56

Що потрібно знати водіям, щоб не потрапити у сніговий полон

Чим поганий сніг – якщо він ще в повітрі, то заважає бачити дорогу. Якщо він уже на землі, то заважає колесам нормально котитися, причому провідним не дає відштовхуватися від дороги, а керованим колесам – змінювати напрямок руху. Особливо прикро, що навіть рівень автомобіля не завжди відіграє тут вирішальну роль. Сам сніг, ми, автомобілісти, можемо розділити на два види: свіжий, незайманий і старий, вже перемелений колесами.

Снігова каша на дорозі небезпечна тим, що під нею часто ховається лід. Тоді потрібно використовувати ті ж прийоми, що і при ожеледі.

— Як і на льоду, головна заповідь їзди по снігу – робити все плавно. Додавати і віднімати газ, обертати кермо, вичавлювати зчеплення і гальмувати – все треба робити без різких рухів. Засніжена дорога не така слизька, як обмерзла, але сніг може приховувати під собою той же лід, і до цього потрібно бути готовим. До того ж при різких маневрах колеса можуть заритися глибше в сніг і викликати буксування.

— На снігу – і свіжому, і вже ущільненому – потрібно намагатися їхати з рівномірною швидкістю і, що називається, на «рівному газу». Оскільки при кожній зміні темпу руху провідні колеса можуть легко забуксувати (машин 4х4 це стосується в меншій мірі). Тим же загрожує кожна зайва зупинка.

— Слід ретельніше підходити до вибору передач, особливо, якщо сніг глибокий (більше 15 см). Надмірний запас тяги (крутного моменту) на колесах не потрібен, але й внатяжку (на гранично низьких для обраної швидкості обертах двигуна) по снігу їхати теж годиться.

Як їздити по снігу при автоматичній коробці передач? Або орієнтуйтеся по тахометру, утримуючи обороти близько 2000-2500 об./мін., або перейти в ручний режим коробки, щоб простіше було контролювати обертів. На АКП старого типу перейдіть в режим обмеження перемикань вгору 1 або 2, або поставте селектор на W (winter – зима).

— Якщо сніг особливо глибокий, або під шаром перемеленого колесами снігу є лід, або ви долаєте підйом або небезпечний засніжений поворот, вам дуже важливо не втратити швидкість і не забуксувати. Щоб чути, наскільки точно обороти двигуна відповідають швидкості руху і вчасно помітити початок буксування, усуньте всі джерела шуму в салоні: музику, вентилятор отопітеля, розмови пасажирів.

— Рушати на снігу потрібно також ретельно, як і на льоду, можливо, з другої передачі – щоб автомобіль не забуксував на місці і не «зарився». Якщо це сталося, негайно припиняйте буксування, щоб під колесами не утворилися лунки. Плавно рушаючи (не обов'язково відпускаючи зчеплення до кінця), розкачайте автомобіль взад-вперед, поперемінно включаючи то першу, то задню передачу, і накатав таким чином чисту доріжку (колію), довжиною не менше 30 – 40 см, пробуйте розігнатися по ній і виїхати вперед або назад.

— Глибокі, від 20 — 30 см, замети на дорозі та снігові замети долайте з розгону, попередньо переконавшись, що по той бік снігового перешкоди немає ніякої небезпеки, адже зупинитися відразу вам навряд чи вдасться.

Глибокі, але недовгі снігові перемети можна долати з невеликого розгону, але важливо вибрати напрямок заздалегідь і в'їжджати в сніг одночасно обома передніми колесами — інакше машину може розгорнути.

— Якщо поїздка більш-менш довга, зніміть важку і громіздку зимовий одяг. Без неї вам буде легше керувати і переносити ноги з педалі на педаль, сприймати коливання кузова і звукову інформацію про роботу силового агрегату і коліс.

— У разі снігопаду, при невеликій швидкості руху сніг може налипати на скла, також у таких умовах не виключено запотівання вікон. Тому перед поїздкою протопите салон, увімкніть електропідігрів скла, можливо, відкрийте вікно. Та не вмикати дальнє світло фар, оскільки густий сніг подібний до туману, «боротися» з яким потрібно або ближнім світлом, або «протівотуманкамі».



Категория: Автоновости