Технічні: проблема управління гальмами під час 24-годинної гонки


Опубликованно 12.07.2018 18:39

Технічні: проблема управління гальмами під час 24-годинної гонки

Всупереч усталеній думці, 24 години Ле-Мана не мають намір якомога швидше на повний день. Приблизно за три години і 15 хвилин або близько того, це все зупинити якомога швидше.

Це ті 3 години 15 хвилин (або чотири години автомобілі в класах ВМД), які стосуються Брембо, італійська компанія, яка постачає гальма на більшості записів на сітці Ле-Мане. Оскільки вона була заснована в Бергамо в 1961 році, Брембо спеціалізується на гальмо, яке вона постачає величезний асортимент перегонів і, більшою мірою, на автомобіль фірми.

Минулого місяця в Ле-Мане, наприклад, 27 з 30 ЛМП прототипи і 25 30 ВМД автомобілів використовується певна комбінація диски Brembo, колодки і супорти. Ті клієнти включали переможної Тойота TS050 гібрид, А клас-перемога ВМД про Порше 911 РСР. Команди обладнані гальмівними деталями перед гонкою, або безпосередньо від Brembo або через фахівця дистриб'ютора.

Гальма є важливою частиною успіху в автоспорті, не в останню чергу із-за наслідків таких систем. Роблячи Гальмівна система працює ефективно-це великий виклик для змагання на витривалість, таких як Ле-Ман, коли водії натисніть на педаль гальма більш ніж в 4000 разів. Додавання до складності для Брембо полягає в тому, що гальма використовуються в прототипах і підрозділів ГТ радикально відрізняються.

Прототип машини використовувати вуглеволокна гальмівні диски і колодки, з шести-поршневими супортами спереду і чотирьох-поршневими супортами на задній. В дорожній основі ВМД класу, вуглеволокна заборонено в цілях економії, тому чавунні диски використовуються з керамічної основі колодки. ВМД автомобілі зазвичай оснащені шістьма поршнями спереду і чотирьох-поршневі задні супорти, але це ще залежить від конструкції автомобіля.

Вуглецеві гальма є більш ефективними. Прямуючи в перший Ле-Ман' mulsanne в шикані, наприклад, автомобіль lmp1 займе близько 3,2 секунди, а 200 метрів для гальмування з майже 200 миль в годину до 60 миль в годину. Автомобіль ВМД займе 5.7 сек і трохи більше 300 метрів.

Вуглецеві гальма також легше: диск в lmp1 важить 2,7 кг, порівняно з 11 кг за ВМД диска; в lmp1 подушечки 300г порівняно з 1кг. На чотирьох колесах, що різниця в 25кг або так.

Великою проблемою обох типів гальм тримає їх у своєму робочому вікні. Гальма турнірі каші: їх температура повинна бути в самий раз.

"Потрібно мати досить тепло в них, коли вони не використовуються, на довгій прямій, але Ви не хочете, щоб отримати занадто жарко – це все про управління охолодження", - говорить фахівець Брендон Міллер. Робочий діапазон температур 300-750deg C для чавунних дисків, 350-800deg C для вуглецевих і близьких.

"Якщо чавунні диски занадто холодно на прямих, коли водій гальмує і відправляє вантажі тепла в них ви можете отримати thermoshock, а поверхня може тріснути", - говорить Міллер. "Вуглецеві гальма не thermoshock але, якщо вони стають холодними, ви отримаєте набагато більше тертя об одяг, коли тепло різко переходить на них, і вони будуть зношуватися швидше."

Якщо гальма занадто жарко, вони теж носять. У разі карбонові гальма, вони окислюються, буквально спалює зсередини – звідси і пил іноді відстаючи від Формули 1 або автомобілі lmp1 при різкому гальмуванні.

Ключ у тому, щоб збалансувати кількість холодного повітря, яке досягає гальма. Всі автомобілі оснащені вентиляційними каналами, і Brembo співпрацює з командами з розробки штангенциркулі з відповідними припливно-витяжної вентиляції для забезпечення повітря досягає гальма.

Брембо було п'ять техніків в Ле-Мане, щоб проконсультувати по налаштуванню, зносу і охолодження. Велика частина цієї роботи робиться рано на практиці. "Хороший уїк-енд для нас, коли ніхто не хоче поговорити з нами під час гонки", - жартує Міллер.

Під час 24-годинної гонки, температури навколишнього середовища істотно розрізнятися. В результаті, команди перекривають канали охолодження в міру необхідності, як правило, з липкою стрічкою. Це нарізати точні 15мм смужки, використовуючи дані, щоб відпрацювати різницю смужку змушує холодне повітря досягає гальма. Тоді команду можна додати або видалити смужки по мірі необхідності під час гонки.

Гальмівні диски розроблені, щоб зробити більшу частину холодного повітря, що досягає їх. У lmp1, командам дозволено дути холодний повітря безпосередньо на диски. Брембо конструкції дисків для автомобілів lmp1 з 430 отвори (для порівняння, диск для lmp2 і має 48 отворів; диск Ф1 1400), яка забезпечує прохолодний повітря рівномірно по всій пластинці. Повітродувки повітря не допускається у ВМД, так що сам диск повинен робити всю роботу, тому він має 72 отвори більшого розміру, форми втягнути повітря.

Температура також є проблемою для накладки – карбон для машини lmp1, керамічного матеріалу на основі суміші у ВМД і супорти, які повинні бути близько 200-210deg С. спекотніше і гумових ущільнень поршня можуть плавитися і гальмівна рідина може закипіти. А Брембо використовує спеціальну рідину з температурою кипіння 330deg C, це ультра-абсорбент і вбирає у воді, знижуючи температуру.

Гібридні автомобілі, такі як Toyota TS050 гібрид, додати на виклик. Джанлука Зонка, в lmp1 Брембо і технік Ф1, каже: "тому що гібрид відновлює енергію [під уповільнення] в різний час, часто змінюється рівень гальмування, тому система повинна враховувати це". Гальма повинні працювати і у випадку гібридних провал, хоча Зонка зазначає системі тільки останні десять кіл або близько того, оскільки "якщо гібрид не працює, [команда], ймовірно, не піде на багато що".

У lmp1 гальма триватиме всю расу – 32мм дисками буде носити тільки 4мм або близько того, поки 26мм колодки зношуються приблизно на 16мм. Зонка був присутній на його 19-й Ле-Ман для Брембо на початку цього місяця і пам'ятає перший раз, коли автомобіль lmp1 завершила гонку без зміни гальм, у 1999 році. "Там було величезне поліпшення в останні 10 років", - зазначає він.

Команди у ВМД не потрібно міняти гальма – автомобіль, спочатку до кінця без перемикання в 2016 році – але більшість все-таки змінювати їх приблизно половина дистанції. Це багато в чому тактичний: чавунні диски носити тільки 1mmor так після 24 годин. Колодки більше занепокоєння, починаючи 29мм і носити близько 10мм. І топ-команди можуть змінювати повний блок приблизно за 30 секунд, тому він може бути зроблено протягом драйвер-змінити пітстоп без витрат зайвого часу.

"Деякі водії і команди, як нові гальма на другій половині дистанції", - пише Зонка. "ВМД часто дуже близькі до кінця, тому вони хочуть бути в змозі підштовхнути, якщо є рукопашний бій".

Адже, якщо водій впевнений у здатності його гальма, щоб якомога швидше зупинити, він може займатися своєю роботою: йти як можна швидше.

Великою проблемою брембо це:

Брембо поставляє гальмівні системи в майже кожній головній категорії автоспорту: Формула 1, спортивні автомобілі, Наскар, Індікар, чемпіон світу superbikes і багато іншого.

Запропоновано вибрати, до якої категорії представлена найбільша складність, технік Брембо Джанлука Зонка наполегливо: “згуртування. Ралі-це катастрофа для гальм". Як так? “Водії натискають на педаль весь час і замикають їх гальмуванні, яка накопичується тепло, але на швидкості не так високі, тому немає охолодження. Тоді вам доведеться впоратися з брудом і пилом, і повільні ділянки дороги між етапами. Це так важко впоратися з".

Детальніше

Чому час для гиперкары взяти на Ле-Мані

ФІА підтверджує плани гіперкар на основі вищий клас "Ле-Мана" до 2020 року



Категория: Автоновости